Friday, June 23, 2023

Neli tundi professionaalset hoolt

     


Tahaks õelda, et isegi hoolitsust ja hellust. Näiteks medõde vabandas, et nii kaua läks.  Ööl vastu võidupäeva külastasin olude sunnil Pärnu haigla EMO

     Triaažis konutas kuus-seitse inimest, läbisin selle etapi nagu Rasmus Mägi. No mitte selles mõttes, et üle teiste patsientide kareldes, aga sama kiiresti ja sujuvalt:) Pikutasin veerand tunnikest iseenda mõtetes marineerudes, siis tehti mõningad protseduurid, Veel veerand tunnikest ja saabus patsi ja habemega arst-resident (hiljem tegin kindlaks). Siuke jutukas tüüp oli, küsis kõike vajalikku ja ehk ka natuke mittevajalikku. Olin ikka murelik. Siis hakkas muidu suht tühja vastuvõttu inimesi saabuma ja oma mure sumbus uute tulijate tõsiste tervisehädade sohu. Peatselt oli noormees tagasi ja teatas kaks head uudist. Kolmas uudis oli, et peab veel paar protseduuri tegema. Tuli üks lillades riietes muukeelne neiu ja viipas käega lifti suunas: "Teine korrus." No selge -  teine, siis teine. Rahus ja vaikuses sai ka see üritus ühele poole ja kui mitte pöörata tähelepanu asjaolule, et liftiga iseseisvalt seigeldes sattusin keldrisse, siis kõik sujus. Noor arst lehvis korra veel läbi ja arutles rohkem omaette, et kui ma juba siin olen, teeks midagi huvitavat veel. Ma hakkasin pikutamisest väsima ja avaldasin arvamust, et ehk on kodulinnas parem neid asju sekeldada. Mispeale resident teatas, et ega mu perekas sellisele  protseduurile raatsi saatekirja anda:) Jäin sellest rõõmust siiski ilma, sest konsulteerima kutsutud kolleeg jahutas residendi initsiatiivi. Seega olen endiselt eakohaselt terve mees.

     Öösel voodis pikutades lugesin digiloost, et "patsient lahkus heas üldseisundis":) Meie meditsiin on maagiline, ma ütlen!

Pildil kaks patsienti triaaži ootamas. Arst-resident lohutab end viimaste meditsiiniuudiste sirvimisega.

Pilt artsy.net

6 comments:

tegelinski said...

Ja kuidas tunne täna on?

konn, lendav konn said...

Tunne on hea ja tuju on mega...:)
Ainult viit kasti õlut ei konsumeeri isegi kamba peale mitte.

Kaamos said...

Trauma või rike?
Ei pea vastama. Muretsen ja hoian pöialt, et tervis sul enam ei trikitaks.
Võimleme, sööme silo ja mõtleme positiivseid mõtteid.

konn, lendav konn said...

Aitäh, hea kaasautor, kõik traumad ja rikked on kontrolli all!:)

helle said...

Tohohhullu! Ma ka 2x Pärnu EMOs olnud. Hea ikka, et Sul tuju hea ja mega on. Nii jätka!
Kaunist suve!

mustkaaren said...

Aigus metsa.