Friday, July 17, 2009

Elukutse - ehitaja


Laps helistab, see kõige suurem. Et tal vaja taustaks ehitust vilmida, mees on olemas (ehitaja siis), aga puudub kiiver, tunked ja objekt. Tunked ja objekti ma kindlustan, aga kiivri hangid ise, olen kohe valmis aitama. Aga sul ei ole suurt objekti, halab tütar vastu. Ega pole jah mul Assuani paisu või WTC torni taustaks pakkuda. Jäigi sinnapaika, pärast kuulsin, et oli uue õigeusu kiriku juures ( see Lasnaka nõlval) oma betooni-plaanid kätte saanud.
Teen peaaegu iga päev hinnapakkumisi, vastuseid saan umbes 1:10-le, nendest omakorda enamik eitavad. Eile avan hrmusegasest õnnest värisedes tellija vastust hinnapakkumisele ja esimene lause on selline:
-Nüüd, kui ma olen esialgsest shokist üle saanud, võin vastata hinnapakkumisele jaatavalt-. Jumal tänatud, on inimesi, kes oskavad odavaid ehitustöid ja minu püüdlusi hinna-kvaliteedi suhte piirides hoidmiseks hinnata!:D
Pildil valavad kodanikud töölised koerakuudile uut vundamenti (plaati). Vana sõi koer ära.

2 comments:

Eve Piibeleht said...

Mul üritas eile üks ehitaja õla peal tönnida, et enam pole ehitusega võimalik ära elada. Et enne sai maaler iga 40 tuhhi palka ja kui hästi läks, siis isegi 100. Küsisin vastu, et kas tema meelest ongi normaalne, et seinapläänija teenib kordades rohkem, kui arst, õpetaja või lasteaednik. Ei olnud minus kaastunnet, ei olnud...

konn, lendav konn said...

Konna tööliskonnal pole kunagi palgad sellistesse sfääridesse küündinud ja ehk seepärast polegi selliseid kullaotsijaid minu seltskonda sattunud. Palgapoliitikat teeb ikkagi nõudlus, kui ühel hetkel oleks selge, et lapsi pole enam lasteaeda võimalik hoiustada, sest aednikke pole võtta, küll siis aednike palgad kah tõusevad. Mu arust on oluline roll ka ühiskondlikul harjumusel - kui me oleme harjunud mõtlema, et näiteks riideesemed peavadki nii kallid olema, siis me ostame neid eriliselt mögisemata. Ei taha ma eriti osta isegi nö. odavaid hilpe, millel teadaolevalt on vähemalt 50% kasumit sisse kirjutatud. Samas Skandinaaviasse enam ehitama ka ei trügi, sest kohalikud pläänijad teevad tööd küll veidi kõrgema tunnihindega, kuid logistika ja kohalikud materjalihinnad ühtlustavad taseme täiesti ära.
Ja mina ei nuta kellegi õla najal, pole mul nii kena koeragi:D