Saturday, September 12, 2009

Klassikoosolek


Olude sunnil sunniti mind osalema poja klassi lapsevanemate koosolekul. Kus koos palju inimesi, saab alati nalja. Kõigepealt ei mahtunud ma tooli ära - seal on sellised salalikud klapiga asjavärgid, et tõstad klapi üles ja toetad tagumiku maha, aga siis minu puhul klapp enam kinni ei lähe, kuigi mu vatsa ümbermõõt on märgatavalt vähenenud võrreldes kevadega ja ka kaalunumbri sain eelmisel nädalal allapole järjekordsest nulliga lõppeavat numbrist. Siis potsatas minu kõrvale naisterahvas ja ema, kes mulle tuttavlikult "tere" sosistas ja uuris, kes mul siin klassis käib. Piidlesin teda silmanurgast ja tasapisi hakkas meenuma ammune ekstreemsuplus tollases Truda ujulas, mis mingil arusaamatul põhjusel toimus öösel, kõhedusttekitavalt vaikses ja inimtühjas basseinis....Mis ei meenunud, oli tolle matsakaks muutunud naisterahva nimi. Küsisin isegi pojalt, mille peale too pahuralt porises, et ega ta oma klassi tegelaste vanemaid tunne. Ei tunne enam minagi:D
Klassijuhendaja rääkis kah asju. Et parem oleks kooli visiteerida koolivormis, aga kuna enamik gümnaõpilasi seda niikuinii ei tee, siis oli ta välja mõtelnud teatud trendid, mis kohe moodsalt ekranile kuvati. Kaks näidet.
1.Riietus ei tohi olla neoonvärvides ega keha paljastav. Mulle assotsieerus kohe miskipärast seltsimees Borat ja tema saatanlikud seiklused Ameerikas.
2.Riietusel ei tohi esineda vulgaarse sisuga väljendeid. Siinkohal meenus mulle üha kaugenev keskiga, mil ma ühes kaunis Vahemereäärses linnakeses üritasin tänavakaupmehelt odavamaks kaubelda vutisärki just jalgpallitrennidega alustanud noormehele. Noormees ise seisis ostule kategooriliselt vastu. Särk oli küll tema tollase klubi värvides, ilus rohekas-kollane (nagu kleidike, eksole), aga särgi seljal ilutses rasvane kiri KAKA
Veel räägiti moodsast ja kahtlemata innovatiivsest IB õppest, millest jäi mulle meelde see, et kuigi tundide külastamine pole kohustuslik, fikseeritakse ikkagi puudujad ja kui puudutud tundide arv ületab 20% kogumahust, õpilane lihtviisiliselt visatakse tollest IB-õppekavast välja. Puududa tohib vaid etteteatamisega, takkajärgi tõendeid ei arvestata. Aga kui, ptüi-ptüi-ptüi, laps hommikul kooliteel nt. avarisse satub ja peakene sidemeis haiglas lamab? Päev punasega ja ainepäevikus ühed? Siis kohtasin enda kunagist kardioloogi, kes nüüd poliitikas ilma teeb. Juhuslikult kuulume samasse erakonda:) Tahtsin tale kangesti ligi hiilida ja öelda, et tervist parteikaaslane Kardioloog (tegelikult on tal ikka nimi ka), aga koosoleku lõppedes pani kardioloogist erakonnategelane nii kiirelt punuma, et ma ei jõudnud longates järele.
Sügisel ähvardatakse ka tütarlapse kooli lastevanemate koosolekuga ja poja arenguvestlusega. Kas mind sinna lubatakse, veel ei tea:D

Pildil muidugi keelatud kooliriietuses kodanik Borat koos klassiõdedega.

5 comments:

Rents said...

Vulgaarse sisuga väljendid on muidugi äärmiselt lai mõiste - ma oleksin võinud vabalt 12 aastat oma gümnaasiumis ära käia kandes kasvõi kirja "Vas te faire encule," sest prantsuse keelt meil ei õpetatud ja tõenäosus, et keegi märkaks, oleks olnud üsna väike. Aga lihtlabane "fuck" kuskil särgil oleks kindlasti jube hirmus. Ladinakeelse väljendi "per se" kasutamisest tuleks ka igaks juhuks hoiduda.

konn, lendav konn said...

Vabandage mu prantsust,pole kahjuks kodus. Vähemalt juuste pikkust ja küünealuste puhtust enam ei kontrollita. Täikontroll tütre koolis seevastu just oli:D

helle said...

Tükk aega mõtlesin, kas varjan oma ebakompetentsust ja maapäritolu või olen aus ja avameelne, nagu mulle kohane;)Otsustasin viimase kasuks.

Lühidalt - ma ei tea, mida tähendab lühend IB.
Tean lühendeid IT, ID, IQ (I-ga algavatest).
Palun lahket selgitust.
Ilma lühendit teadmata ei saa ma aru, mida kaotab õpilane, kui ta IB-programmist välja heidetakse.

konn, lendav konn said...

Helle - IB tähendab International Baccalaureus, mis omakorda tähendab, et selle kraadiga gümna lõputunnistus lubab astuda üle maailma parimatesse ülikoolidesse ilma mingi mokakobinata. Nii mu poiss rääkis. Lugesin just Horisonti - seal kenasti tema tark klassiõde Oxfordi mingi olümpiaadi medalist:)

helle said...

Aitäh selgitamast;)
Loen veekord kirjutatu läbi, nüüd juba nö targemana.