Wednesday, September 15, 2010

Töömehe nälginud silmad


Täna olid mul finantsprobleemid. Üldiselt on töömehed mul mõistlikud, suurt ja kõlavat kiunu kuuldavale pole toonud, aga täna astus minuga lähikontakti ja üritas finantsteemal suhelda kurbade silmadega nooruk, sihuke lahjapoolne ja aeglasevõitu, aga muidu väga tubli!
"Kas te mulle raha annate?" küsis noormees ja puuris mind oma nälginud silmadega.
A mul oli arve peatöövõtjale läinud alles nädal tagasi ja ega enne kolme nädalat sealt kogemuspõhiselt midagi oodata ole. Pealegi olin eelmisel päeval samale mehele kandnud üle augustikuu objekti palga.
"Lähme välja!" ütlesin konkreetselt ja astusime koos mu auto poole, töömees õhinal, kapitalist vaevatult. Avasin pagasiluugi, nähtavale ilmus igatsugu sodi vedamisest üsna räpane sisevooder ja sellel üksik käsisaag, a muud mitte midagi.
"Näed sa siin kuskil rahakohvrit?" uurisin nälginud silmadega isendilt. Ei olnud. Ka inimhigist, verest ja lõigatud küüntest münte pressivat aparaatust polnud kusagil. Häbistatult läks rippuskäsi proletariaadi esindaja segumasina juurde tagasi ja punniskõhuline kapitalist lõi pagasiluugi lärtsuga kinni.
Öösel näen ilmselt Nabuccot unes. A las laulavad, raha ikka pole;)

Pildil tööriietuses segumees, kes oma nälginud silmi peab maskiga varjama.

7 comments:

Eve Piibeleht said...

Jah, sihukesed me orjapidajad juba oleme...

helle said...

Mis otstarvet täidavad pesupulgad töömehe alukate ülaservas?
Kahju töömehest...
a samas, kes ei tahaks poole rohkem palka saada!?

konn, lendav konn said...

Need lõksud loendavad päeva jooksul seina pandud plaate! Sel pildil on töömees jõudnud juba täiesti tugeva tulemuseni!
Mina muidugi ei maksaks üldse palka, isegi mitte poole vähem. Tulud on mul muidugi poole suuremad;)

neiud ärevil said...

Mul ka kahju töömehest .Saada ta minu juurde.Pakun vähemalt seenepirukat.Suure näljaga läheb seegi.

Bianka said...

Oled ikka jube tüüp küll! endal ei ole, aga teisele ka ei anna...

soodoma ja gomorra said...

äraütlemine pidavat vähemalt sama raske olema kui küsimine.

mulle tundub,et sa vähemasti õige pisut põed:)

konn, lendav konn said...

Kui kapitalistiraisk hakkab põdema ja empaatiat ilmutama, on õhus pankrotilõhna. Tegelikult ka. Oma ja armas on ikka firma, töölised on muutujad. Tehke nüüd kähku manifest:D