Tuesday, August 13, 2024

Temu.com

     



  Eile, pikima poja sünnipäeval, selgus vestluse käigus, et kõik mu kohalviibinud lapsed ja nende lapsed pidasid odavkaubamaja tooteid kes kõlbmatuks, kes sealt ostlemist mittesobivaks. Sünnipäevalaps teatas créme de la créme, et sealt ostetud rõivaid kannavad vaid asotsiaalid. Ma olin just valmis kiitma sünnipäevaks selga aetud odavat särki, aga jätsin targu ostukoha ütlemata. Lisaks avastasin hiljem, et olin hambaid pestes osanud mingil kombel pastajääke selja taha sülitada....no missa ütled!

    Temust olen hankinud üksjagu asju ja ainus pettumus toote kvaliteedis olid hambaorgid :)

9 comments:

Bianka said...

Kui ma esmakordselt sattusin Temu ostukeskkonda, siis tundus mulle, et kuna kõik on nii odav, siis ilmselt on tegu pettusega.Jätsin ostud sooritamata. Nüüd mõtlen, et äkki ikka võiks. Ega minulgi raha ülearu pole ;)

TT said...

Mind ka hirmutab hind eemale. Selle raha eest pole võimalik ausal teel hangitud kvaliteetset kaupa müüa. Hiina postikaubamajast olen ühe korra tellinud "super matkapüksid" mis ei läinud jalga. Võtsin seda kui odavat õppetundi edaspidi mitte selliste ettevõtete teenusi kasutada. Samas tuntud edasimüüjate kaudu ikka ostan ka Hiina kaupa, muud päritolu suurt ju enam polegi :P

konn, lendav konn said...

Ma olen teistest netikaubamajadest tellides kogenud, et lubatud mõõdud ei vasta tegelikkusele. Temu on seni saatnud sobivas mõõdus asjad - ühe sooja jope, mis kenasti talvehooaja vastu pidanud ning tööpüksid. Naine on tellinud õmblustarvikuid ja mingeid konkse, samuti pretensioone pole. Siis ostsin veel ühe okulaariga - ma ei teagi - binokli?, et maal üle põllu silkavaid loomi vahtida:) Aaa, siiski - 12V tolmuimeja autosse on suht kehva imemisvõimega, oli küll kaks korda odavam meil müüdavast, aga paraku pean ikkagi bensukas imemas käima.

Pilleke said...

Ma olen endaga kokku leppinud, et tellin ainult seda kaupa, mis tuleb minu juurde Euroopast, lisaks veel liiga odav hind. Ma ei ole mitte ühtegi korda kasutanud ei Temut, Sheini, ForYou (või mis ta oligi). Kui Vintedist asju tellin (teisekäe netiplastvorm), siis ainult neid, mis tulevad siitsamast Belgiast. Võib-olla petan ennast ja illusioon, aga see on mu väike panus keskkonda - minu jaoks ei ole vaja pakikest üle terve planeedi lennutada.

konn, lendav konn said...

"Kapitalil pole kodumaad" - Karl Marx. Raha liigub sinna, kus on võimalik odavamalt toota. Ka juhul, kui tootel on peal silt "Made in EU" võib olla üsna kindel, et mingi osa (kui mitte suurem) on toodetud odava tööjõuga riigis. Nii arvan mina:)

Pilleke said...

Ma tean ise ka, et see teatav enesepettus on, aga pole mul ka vaja igasugu odavat rämpsu koju koguda. Kui tootel vähe krõbedam hind, mõtled enne hoolikamalt, kas sul ikka läheb seda vaja.

konn, lendav konn said...

Noo, Pilleke - ega ma ka "odavat rämpsu" osta, ikka "odavat vajalikku":)

W said...

Ebaeetiline on Temu ja analoogid kindlasti. Tööjõu kohtlemine ja tasustamine ning keskkond.
Aga.
Üsna keeruline on oma ostude tegelikku päritolu 100% kindlalt tuvastada kui just asjase fanaatiliselt ei suhtu, sh tuntud brändide tegelikku tausta kontrollides ja kulutamise võimalust on. Euroopast ja Eestist ostes ei saa kuidagi välistada temude ja sheinide kaupa, lihtsalt mõni vahelüli teenib sealt korralikult.

Temu (ja selle omaniku vara) kasvu teades on selge, et eraisiku tasandilt siin siiski vähimatki pidurit ei tõmba; see saaks olla poliitiline otsus, mida ju tolli- jms maksudena kaalutakse, sest EL-i (ja Eesti) tööstuskaupade käive on hävingus, aga ... laias laastus me, EL, ei ole (majanduslikul, poliitilisel, sõjalisel) positsioonil, mis võimaldaks Aasiaga nokkimist ja protektsionisminoote.

Temule saab minu teada sobimatud asjad tasuta tagastada ja raha tagasi.

mustkaaren said...

+1