Monday, August 17, 2009

Kuidas ei tohiks autot liisida


Sattusin naishõimlasega autoteemadel lobisema. Kurtis, et tema kolleeg olla ükspäe helistand, et tulgu talle autojuhiks, poliis pidas kinni ja tuvastas, et tal juhiluba aegunud ja ei luba edasi sõita. Hea samaarianaisena võttiski ta ette sõidu kesklinna abistamaks hättasattunut. Mittevajaliku selgitusena lisas too daam mulle, et tema kolleeg on täitsa blond. Hiljem sain sellest ise kah aru, poleks pidanudki selgitama. Istus mu tuttav aga autosse, pani kolleegi hala politseivägivalla üle kuulates mootori käima ja hakkas kollegi kodu poole kulgema. Juba Hendriksoni küüru otsas oli vilkuritega auto neil sabas. Võeti maha, järgmine politseionu astub ligi ja kohe kurjustama, et miks teil kindlustust pole. Eks nad numbrimärgi järgi vaata, toksivad andmebaasi päringu ja voilà! Mu hõimlane vaatab lolli näoga politseile ja siis oma kolleegile otsa - no hakka sa nüüd seletama, et see pole üldse minu autu ja blaa-blaa-blaa. "Oot-oot-oot", teeb politseionu teiselpool autoust üllatunud häält, "aga miks teil naelkummid all on?" Kuna pool tundi tagasi oli just samade jamade eest autoomanikule trahvi tehtud, siis peale protokolli ettenäitamist ja pisukest jagelemist minu tuttavaga, kes enam üldse ei tahtnud autoga sõita, lasti nad siiski tulema.
Autojutu jätkuks tõstsin mina siis teema nende auto asjus. Nimelt liisisid nad poolteist aastat tagasi (kui asjad veel üldse halvad ei tundunud, eksole) ligi poolemillise auto. Mees kangesti tahtis, naine ei suutnud vastu seista. Andsid enda vana sandikopikate eest automüügifirmale sissemaksuks ja said kaela liisingu viieks aastaks, kuumaksega cà`7500.-krooni. Sel talvel oli pikamaa-rekkat rooliv pereisa osatasulisel puhkusel 3 kuud, sai sel ajal 2500.-krooni kuus....Aga minu küsimus pereemale oli, et paljukest nende raudne pereliige nüüdseks ka kilometraaži kerinud on, et kas esimene hooldus tehtud ja üldse? Kuulake nüüd - auto on 18 kuu jooksul kerinud maanteelinti 6000 kilomeetri eest, ehk 333 kilomeetrit igas kuus. Teeme veel ühe huvitava tehingu - selgub, et ainuüksi liisingumakset arvestades maksab iga selle autoga läbitud kilomeeter 22,5 krooni! Ma ei hoidnud oma tundeid vaka all ja kui olin emandale avaldanud, et selle eest võiks ta ju iga päev tööle ja tagasi sõita kolme taksoga - nimelt niimoodi, et tema istub esimeses taksos ja kaks tükki sõidavad tühjalt sabas, siis proua minuga enam small talki ei arendanud ja oli ka isikliku abikaasa peale natuke pire. Mina nende olukorras ja tingimustel müüksin auto esimesele ettejuhtuvale huvilisele maha ja enam mitte kunagi ei mõtleks uue auto soetamisele liisinguga.

Pildil õnnitleb meie presidendipaar kodanikku autoliisingu taotluse rahuldamise puhuselt. Pilt postimees/scanpix

No comments: