Wednesday, July 27, 2022

Lembeluulet eelmisest sajandist


 

Praktika


Kesk öiseid kellalööke

Üks käsi taskus seisan Karli platsil

Siis meenub jah see juhtus aasta tagasi

Kõht hirmust lahti oli 

Kogu meie satsil

Sest puudusid ju piletid

Justnimelt tagasi

Siis meie grupijuhil

Kes  minu pruudi isa

Veel mantlitaskus mõnisada krooni oli

Ja ena imet kus meil ikka vedas

Siis ekipaaži lisati 

Üks litzwagon veel lisaks

Perroonil Bresti jaamas

Suur umbne slaavi sügis

Joon kohvrivirnal viina otse pudelist

Ja mõtlen viinapisar huultel

Nukruspisar kurgus

Sind tookord armastasin

Ja ka praegu

Vist

1981


Aastakäik ´79


Sel sügisel jäin ilma Levi Straussi pükstest

Sel talvel murdsin koduaias jalaluu

Sel kevadel me aimasime üksnes

Mis suvel öelda mil kinni hoida suu

1979

...

Ma käega löön ja tellin suure klaasi

Ma käega löön ja tellin veel ja veel

Su lauale jäid tühjad lillevaasid

Ja külmakapi sahtli ämma kuri keel

1982


Jah ka sellel päeval oli kuri karjas

Kui peale kinnist tooni sinu ema vastas

Need telefoonid kuid mis ma ikka sarjan

On kõige lihtsam sillad üles tõsta

Ja siis ei pääse enam sinu juurde

Sest elasid sa tüdruk paganama kõrgel

Mu mõtted nukrad jäid su tuppa suurde

Kui leiad uue ehk siis neid vargsi võrdled

1981


Tean et kodus pingeline õhtu ootab ees

Laps saand koolis kahe naisel on migreen

Tugitoolis istun väri-TV ees

Foorumis on saade räägib Arnold Green

Lülitaks end õige korraks kõigest välja

Ukse kinni lööks ja läheks kottu ää

Võõrastele neidudele tänava teeks nalja

Näitaks keelt ja räägiks seda

Millest hakkab HÄÄ

1987


Pilt vanamehest Bresti perroonil - tema mulle viina pakkuski, ma ju ise poleks ometi trimpama hakanud!

5 comments:

Kaamos said...

Minevikumõminad :)
Päris elusad teised.
Kas sul on selliste asjade jaoks süsteem? Ma leian siiani pabereid lapates X-kümne aasta taguseid kirjutisi, mõned katkuvad praegugi midagi hingest välja.
Aga jah, kaos, totaalne kaos.

Ja palun mu koristamisoskuse kohta selle põhjal järeldusi mitte teha.

konn, lendav konn said...

Otsisin poja juubeliks tema ema kirja sünnitusmajast ja leidsin samast kingakarbist õhukese luulekogu jagu enda kirjutisi. Seega süsteem on veel kaootilisem:-)

mustkaaren said...

Laulupotentsiaaliga luuletused. Miks, nagu? Sest on tunnet, kujundit, sõnavara ja isikupära.

konn, lendav konn said...

Kaaren - ma tänan! Luban lauluks keevitada ja palun saada duurid ja mollid!:)

mustkaaren said...

Aga ma sepistan neid sel juhul möloodia huvides natuke ymber, et sõnu juurde või ridu kordusesse.