Thursday, August 31, 2023

Minu juuksurid

    


 Poisina sundis isa mind kord nädalas kukalt puhastama. Mehhaanika tänava nurgamajas oli selline köögisuurune toake, kus kõrvuti kaks juuksuritooli. Ma ei mäleta, et kunagi oleks tööl olnud kaks juuksurit. Igatahes esmalt aeti mul kukal žiletiga puhtaks, siis isal. Maksis see kolm kopikat. Kui tahtsid ka meelekohti tuunida, siis läks viis. Meelekohaga oli veel see värk, et juuksuritädi küsis, et kas "otse" või "viltu" - millegipärast tahtsin ma alati "viltu". Eriti vahet küll polnud. 

   Tulid seitsmekümnendad ja pikad juuksed, poisid enam juuksuris ei käinud:) Parimatel hetkedel lehvisid juuksesalgud mul abaluudeni. Võitlusse asusid nii lapsevanemad kui kool. Muidugi vanemad institutsioonid võitsid ja juuksed pidid taanduma kraeni, pintsakukraeni. 

   Ülikoolis oli alates teisest kursusest spetspodgotovka - tulevaste reservohvitseride juuksed pidid olema sõjaväele sobivas soengus. Sellest ajast on meelde jäänud erinevad juukselakid ja mingi sodi nimega Fii-Floo:) Juuksed koguti pealaele kokku, et kõrvad väljas ja krae puhas oleks. Pealael võis pahmakas olla. Kus ja kas sel ajal juuksuris käisin, ei mäleta.

   Tööle suunati (sain esimesena valida) Tallinna Hotellikoondisse. Oi, see oli tore aeg. "Olümpia" neljandal korrusel oli linna kalleim juuksur, käisin tema juures kõik see kümmekond aastat. Soeng oli toona korralik, vuntsid muidugi ka. 

   Juuksur kolis mingil ajal Jõe tänava salongi, mina lohisesin muidugi järele. Nüüd käisime juba kolme mehega - isa ja kaks poega. Huvitav, et tol ajal ei tulnud enda lapsepõlv üldse meelde. Siis kasvas suur poiss isaga juuksuris käimisest välja ja noorem poeg teadis, et tema kooliteel on üks "kodujuuksur"

   Nüüd olen arvata paarkümmend aastat käinud Nõmmel Mai tänava salongis, teenuse hind on vist linna odavaim, juuksurid tunnevad mu pea eripärasid ja pooltunnike juuksuritoolis möödub mõnusalt nurru lüües. 

   Kalliks mu eilne soeng läks?

13 comments:

Mae said...

10?

konn, lendav konn said...

Kunagi oli tõesti kümme, aga kõik ju kallineb:)

HelveL said...

kolmkümmend

Mae said...

Novot, kohe näha, et mina jään iga kuu selle maja ukse taha autosse raamatut lugema ja seepärast polegi hinnamuutustega nii täpselt kursis :) Ja see kellelt küsida, alles põõnab teises toas :)

konn, lendav konn said...

Helve - üsna jahe:)
Mae - ega meespool ometi Nõmmel juuksuris käi?:D

Mae said...

No ikka samas kohas käib jah :) Sõidab Mai tänavale nii suvel Hiiumaalt kui muul ajal vanalinnast. On üritanud kunagi teha kõrvalhüppeid ka peenemate ja kallimate tüdrukute juurde kodule lähemal, aga lõpuks loobus ja käib ikka edasi sinna.

konn, lendav konn said...

No missa ütled - täiesti ootamatud kokkulangevused:)

mustkaaren said...

Meil on sihuke tsivilisatsioon, et teeme ise yksteisele ägedaid disainsoenguid. Elukutselised juuksurid on kaugel ja kohalesõitmine kolmekordistab teenuse hinda, seega tulebki ise teha. Normaalne.
Aga sellist tavalist siilikat olen oma poissidele alati ise lõiganud.

konn, lendav konn said...

Mis tavaline siilikas?? Vaata ometi, milline harmoonia - iga karv on õiges kohas!

Bianka said...

Kui minu elukaaslane käib kas "odavas" (10 eurot) või "kallis" (25 euroses) juuksuris, siis on vahe ikka tuntav küll. Ta kiharad on ikka palju pikemad ja seal tuleb lõikuse täpsus kohe välja.

tegelinski said...

Kui rohkem kui 15, siis oled liiga palju maksnud ;)

mustkaaren said...

Mina teen ka alati ainult harmoonilisi siilikaid!

konn, lendav konn said...

Tegelinskil õigus - taks ongi kerkinud 15 eurole