Wednesday, September 5, 2018

Vorstiostu-käik



  Ma olen nii laisk ja mugav, et enamasti toovad tarnijad materjalid objektidele kohale. Ise hangin pidividinaid või teinekord kustutan ka mingit tulekahju. Seekord oli Õismäe korterisse vaja uksepiita laiusega 55 mm ja seda pakuvad vaid paar hankijat, nende seas Ehituse ABC poekett. Kuigi mul on ka nende kliendikaart, pole see mitmete halbade kogemuste tõttu mu lemmik ja tavaliselt ma väldin sealt ostmist. Täna ei jäänud paraku muud üle ja kogemus meenutas kunagist ABC poodide ketti Mustamäel - ehk nende brändinimigi sellest ajast pärit?:D
   Esmalt pead leidma väljakirjutaja, kes kribab paberitükile käsikirjaliselt ostetava kauba koodi.
Siis kõmbid kassasse kauba eest maksma. Siis naased kolme paberilehega väljakirjutaja juurde, kelle sabas lohisedes laadid kaubakäru kraami täis. Kui nüüd arvad, et sellega on kõik, siis eksid rängalt.
Peab läbima väljumiskontrolli! Mina seda ei teadnud, manööverdasin käruga kassasabast mööda (mul oli ju makstud, eksole!), aga karmil toonil (võ kuda?) kamandati mind tagasi sabasse, sest kontrollkassa! pidi mu kauba üle kontrollima. Et kas vastab ikka kolmele paberilehele. Üks paber võeti ära, kaks jäi miskipärast mulle.
   Nõuka-aja vorstipoes oli isegi lihtsam, üks operatsioon jäi ära:
-tellisid letist sobivad grammid olemasolevat vorsti;
-jooksid kassasabasse paberitükk näpus ja tasusid kauba eest;
-sörkisid vorstileti äärde, tšekk käes ja said paberisse mässitud vorstijupi ning voila! võisid koju minna õhtust sööma, topeltkontrolli väljumisel polnud.
   Saate ju nüüd aru, miks vanemad inimesed (khmm!) mõnikord nõuka-nostalgiat ilmutavad??

Pildil imestab  NLKP liige eripoes, miks küll letid tühjad on?
Aga sellepärast, onu Stjopa, et eripoes ongi eriliselt tühjad letid!

No comments: