Monday, January 22, 2024

Tühi sahtel

    

   


Aasta oli siis 1989, mil "Olümpia" neljandal korrusel avas uksed rootslaste hambakliinik. Kuna ruume renditi meie ettevõttelt, said teatud pagunitest alates ka rublakodanikud rootsimaiselt hambaid ravida. Linnakodanikud pidid valuutakukrut kergendama. Kappasin ka muidugi kohale ja kodumaisel kikutohtril jäi üle ainult oiata. Rublahunnikut enam ei mäleta, aga mu neli esihammast said säravvalged kroonid ja garantii kümneks aastaks. Tegelikult kestsid need enam-vähem tarvitamiskõlbulikult kolmkümmend ja pluss aastat. Täna tagus minu lemmikdentist sahtli tühjaks. Haamriga!!!

   Kui doktor oli vajalikud eeltoimingud teinud, hoiatas ta õrna häälega, et nüüd ma natuke kopsin. Piilusin ripsmete vahelt ja kohe, kui nägin arsti käes esimeseks hoobiks tõstetud kroomitud haamrit, sulgesin kiirelt silmad. Üks hammas lendas mulle kraevahele, teine suisa juustesse. Oleksin sellist asja võinud ette kujutada näiteks NKVD keldrites  või Kambodža piinakambris, aga mitte tänapäevases hambaravis:D Kord või paar on tulnud vana kroon erinevatel põhjustel eemaldada ja siis on nakitsetud sõrgkangikese ning tangidega. Aga nüüd - kops-kops-kops ja hambad lendavad!!!

  Sahtel tühjaks ikkagi ei jäänud - peale rasket haamritööd askeldas arstiproua veel tunnikese allesjäänu kallal, midagi ta täitis ja silus ja puuris ning lõpuks suruti köntidele otsa ajutised plastikhambad. Nüüd näen mõnda aega välja nagu Dracula.

Pildil rootsi hambad, ärge neid kodus järgi tehke.

  

4 comments:

tegelinski said...

Nõuka-ajal oli keski eestlane Rootsis hambavaluga arsti juurde sattunud. Sealne tohter oli siis soojalt soovitanud, et ärge te edaspidi ise oma hambaid parandage.
Rahvajutt selline.
Ma nüüd ei taha tolleaegsetele hambaarstidele liiga teha, aga andeks anda ka ei suuda, et nad mul täitsa terve hamba suust välja tõmbasid, selle asemel et juurealust põletikku oleks üritanud ravida...
Praegu olen ka hambaarsti järjekorras. Midagi kuskil logiseb.
Ja miks Dracula-naeratusest pilti pole?

Bianka said...

Ohh-jahh! Lükkan ka edasi hambaarsti külastust, kus mu esihammaste kallale minnakse. Ei taha mõeldagi, et haamriga... Vist jätan selle toimingu nii kaugesse tulevikku, et äkki ei peagi seda tegema. Ehk suren enne ära.

konn, lendav konn said...

Ei inimene sellest mõnest haamrilöögist sure! Ma ka punnisin paar aastat vastu, aga nüüd, nähes neid lahtihaamerdatud kroone, saan aru küll, et oli päris viimane hetk.

mustkaaren said...

Robocopi hambad st vanaraud 🤔