Wednesday, May 31, 2023

Mina olen poolt!

                 


  Lugesin juba varahommikul esimesi uudiseid sirvides kiidumõmina saatel, et Soome tantsuspordiliit võttis kaotada kisendav ebaõiglus - juba tulevast aastast saavad võistlustel tangot pingutada kaks meest ja valssi liuelda nais-ja naissportlane. Olla jäänud veel mõned pisitäpsustused - kuidas paarisrahvast riietada ja meikida, a küll nad need pisimured lahendavad. Peaasi, et võrdsus soorollides, onju!?

   Minu ettepanek on kaotada soorollid ka paljudel teistel spordialadel. Miks näiteks poksivad naised ja mehed eraldi? Ja siis veel diskrimineerimine kehakaalu alusel? Mida ütleb selle kohta arenenud riikide konstitutsioon? Las aga võistlevad kõik koos - pole enam mehi ega naisi, raske-ega kergekaallasi, on vaid sõbralike sportlaste segasumm, kes võiks kõik koos ringi koguneda ning võistluse võiks üldse ümber nimetada - oli poks, saagu peks!

  Maadlusest ka - no miks ainult kahekesi-mehekesi? Paneks kokku Heiki ja Epu ning siis veel kellegi kolmanda, näiteks Kaido ja las trügivad seal isekeskis. Üks neist võiks isegi parterisse laskuda. Prantslastel on sellise spordiala kohta täitsa oma väljend  - menage a troi:)

  Olgu, ma täna rohkem ei viitsi võrdseid võrseid ajada, pean pisut puhkama, siis on homme veel värskeid mõtteid.

Pildil minu ja poja ühiskoer Artur. Tema on küll vanur, aga pooleldi võrdne, sest tema teatud reproduktiivorgan eraldati hellade veterinaararsti kätega juba aastaid tagasi. Ja üldse, koerasporti puudutan ehk täpsemalt oma järgmistes postitustes.

7 comments:

notsu said...

valsist ma ei tea, aga tangokoolid/-klubid olidki ajalooliselt algul ainult meestele. Kes oskas juba paremni, juhtis; algaja järgis. Ma ei tea täpselt, kas sellepärast, et mehed ei julgenud enne naistega tantsima minna, kui ise perfektseks olid saanud, või sellepärast, et naised avalikus kohas nii roppu asja ei tohtinud teha või üldse avalikus kohas eriti käia (vähemalt ajaloolises Hispaanias olid tantsukoolid just sel põhjusel puhtalt meeste kohad, et naised istusid kodus kinni). Tranditsiooniliste soorollidega Argentiina ikkagi.

notsu said...

näide traditsioonilisest tangotantsimisest (kaks venda):
https://www.youtube.com/watch?v=3HDP6fYJGUE


video kommentaaris on sama jutt, et ega siis tollal mees ja naine omavahel avalikus kohas emmelda tohtinud.

Need vennakesed on muidugi väga vinged, käigu pealt vahetavad, kumb parajasti juhib ja kumb järgib (ega see järgimine ka mingi niisama lohisemine ei ole, esiteks peab jube tähelepanelik olema ja teiseks peab ornamente oskama teha.)

heteronaisena igatahes paluks ma, et rohkem ilusaid mehi omavahel tantsima pliis.

konn, lendav konn said...

Mida kõike varahommikustest kommentaaridest teada ei saa! Suurepärane!!
Notsu on loomulikult palutud kultuurikokkutulekule paaristantsu töötoaga - no kas või paar elementaarset heterotango pööret:) Kutsun üritusele ka oma hea sõbra Meessoost, veendunud hetero), kelle mahitusel me paar aastat tagasi käisime showtantsu kursustel - vaatame, mis meelde jäänud ja õpime uusi tantse. Näiteks jenkat:)

kertu said...

Haa, kui põnev teadasaamine ja see video.
Ütleme nii, et see tango-video nägi välja rohkem nagu sport, naise-mehe füüsiline kontakt puudus sootuks. Ja sensuaalsus ning särin. Suitsused pilgud.
Oli lihtsalt mõnusalt kvaliteetne ja nauditav.
Ja põnev, ütleks.

mustkaaren said...

Oii, see on praktikas ju ammu ära tehtud. Võitluskunstide alla kuuluvatel aladel
nt lähivõitlus - mina e 1 naine vs 8-12 meessoost pätti, muude relvataoliste riistadega ja ilma, ma tegelesin selle alaga siiski pealt 12 aasta.

konn, lendav konn said...

Kaaren - väga tubli! Ma olen kah neid filme näinud, kus üks naine võitleb terve kamba meestega:)
Aga kui tõsisemalt, siis tango oli mul aastakümneid tagasi pühapäeviti Taelade tantsuklubis libistades lemmiktants:)

notsu said...

ma kahtlustan natuke, et see video, mis ma jagasin, oli tegelikult pigem milonga kui päris tango (milonga on ütleme tango "metsik eellane", tähendab, lustlikum ja kiirem), aga ma pole nii asjatundlik, et kindla peale öelda. Peaks kohe uurima nende vennakeste teisi klippe ka.